Agilis fejlesztéssel gyorsan és biztosan haladunk

Agilis fejlesztés

Az agilis módszer segíti a csapatokat, hogy világszínvonalú, felhasználó-központú szolgáltatásokat építsenek gyorsan, és költséghatékonyan.

Valljuk, hogy nem a termék oldja meg a problémát, hanem a megfelelő szakemberek.

Nem a licenszek vásárlása, hanem az elvégzett munka, a szolgáltatás az, amely működő megoldásokat eredményez.
 

Agilis fejlesztés

Minden felhasználó alapszintű elvárása a magas színvonalú szolgáltatás, függetlenül attól, hogy azt kik és milyen módszerekkel fejlesztik. Az agilis fejlesztés nem csak az informatikai területre korlátozódik, hanem minden egyéb más üzleti területen is használatos, például: marketing, politika, kutatás.

Hogyan néz ki az agilis projekt?

Az agilis projekt gyors iterációkra épít, ahol minden iteráció végén értékelik a végfelhasználók visszajelzését. Rendszeresen adnak ki új verziót, minden egyes kiadás jól definiált, kis változtatásokat tartalmaz. A kommunikáció átlátható és gyors, amelyet vizuális eszközökkel is támogatnak. Gyakran fizikai táblákon (whiteboard, kanban) és szoftverek együttesével teszik átláthatóvá a projektet, a lényeg az információ könnyű és azonnali elérése bárki számára. Az agilis fejlesztés mindig önálló, önszervező, néhány fős csapatokra épít.

User story

Minden digitális szolgáltatás központja a felhasználó. Ez azt jelenti, hogy tisztán kell érteni a felhasználók igényeit, aminek meg kell feleltetni a szolgáltatást. A user story (felhasználói igények) segítségével egyszerűen, képzettség nélküli emberek részére is kifejező módon lehet összegyűjteni az igényeket. Ennek következménye, hogy a tervező, fejlesztő, és a felhasználó is megérti egymást, és ugyanazt értik a fogalmakon.

Agilis munka jellemzői

Az agilis fejlesztés alapvető jellemzője a munkák lebontása. A lebontásnál az elvégzési időt, a prioritást, és az értékelhetőséget (mit jelent hogy KÉSZ) tartják szem előtt. Csak annyi munkát dolgoznak fel, amennyi elvégezhető egy iteráció (Scrum esetén jellemzően Sprint-nek hívják) alatt. Naponta vannak szinkronizáló megbeszélések (stand-up meeting), ahol mindenki elmondja, hogy mit végzett el előző nap, és mivel fog ma foglalkozni, valamint jelzi, ha munkáját akadályozó probléma merült fel. Másik agilis módszer, amely a folyamatos szállítást jobban támogatja az, ha folyamatot és az erőforrást vesszük figyelembe, amelyet vizuálisan ábrázolunk (Kanban tábla). Ekkor saját munkaszervezésünk szerint zajlik a kommunikáció.

Visszatekintés

Minden fejlesztési iteráció végén retrospektív megbeszélést kell tartani, amelyen tisztázni kell, hogy az iteráció alatt mi ment jól, illetve mi ment rosszul. Ezek alapján a következő fejlesztési ciklus (sprint) hatékonyságát növelni kell.

Iteráció (sprint) tervezése

Minden iteráció előtt szükséges egy rövid megbeszélés (Sprint meeting), ahol az iteráció végleges formát ölt: eldöntik a tagok, hogy melyik munkát és milyen sorrendben végzik. Megbecsülik, hogy mi fér bele az adott iterációba, figyelembe véve a tervezés, fejlesztés, tesztelés és dokumentálás munkát is. Döntenek arról, hogy az adott feladatok (User Story) befejezettnek nyilvánításához milyen egyéb feltételeket kell felvenni.

 

Kapcsolódj be a munkába!

A munka önkéntes és nyílt. Munkáddal hozzájárulsz az egyszerűbb, és érthetőbb kormányzati informatikához!

Itt megtalálsz minket...